Cock RingWeb HostingSpell Check

Обстежуємо музеї Полтавщини

Обстежуємо музеї Полтавщини


На Полтавщині співробітники Національного науково-дослідного реставраційного центру України у вересні 2022 року відвідали Краєзнавчий музей Решетилівської міської ради, Музей А.С. Макаренка Кременчуцької міської ради, Миргородський краєзнавчий музей імені Опанаса Сластьона та Миргородський літературно-меморіальний музей Давида Гурамішвілі. Художники-реставратори різних реставраційних спеціальностей, а також кліматолог, ентомолог здійснили обстеження стану збереженості музейних предметів за групами зберігання.
Особливу увагу привернула колекція робіт народних майстрів з Миргородського краєзнавчого музею імені Опанаса Сластьона. Володимир Папушенко, завідувач науково-дослідного відділу реставрації творів олійного живопису, оглянув понад 20 робіт українських майстрів так званого наївного мистецтва та виокремив картини самобутнього майстра з Миргорода Григорія Ксьонза. Народний майстер вчився у професійних художників, але по-своєму інтерпретував мистецтво. Малював пейзажі, натюрморти та ікони. Та особливе місце в його творчості посіли портрети, які він виконував на замовлення, мандруючи селами Полтавщини. В. Папушенко дослідив роботи майстра («Портрет П.М. Бойко», Портрет В.К. Мамчич», «Портрет К.Л. Колісник із донькою» та ін.) і визначив, які з них потребують виконання консерваційно-реставраційних дій.
Художник-реставратор науково-дослідного відділу реставрації творів з тканини та шкіри Ірина Єлісєєва оглянула знаковий музейний предмет, який походить зі склепу Преображенської церкви с. В.Сорочинців, – одяг гетьмана Данила Апостола.
Олександр Орищак, художник-реставратор науково-дослідного відділу реставрації творів з металу, обстежив бронзовий браслет, ключ та монети «півторашки» Речі Посполитої ХVІІІ ст. (14 од.).
У Миргородському краєзнавчому музеї художник-реставратор науково-дослідного відділу реставрації творів графіки Євгенія Осадча дослідила також графічні аркуші художника, визнаного спеціаліста у багатьох напрямах народного мистецтва та українського фольклору Опанаса Георгійовича Сластьона. На рисунках у техніці вугілля зображені натурщики.
Фахівці Реставраційного центру визначили музейні предмети, які вимагають невідкладного консерваційно-реставраційного втручання, надали рекомендації щодо оптимізації умов зберігання та удосконалення превентивних засобів захисту пам’яток від музейних шкідників, консультативно-методичну допомогу музеям щодо дотримання температурно-вологісного режиму експозиційних і фондових приміщень та умов зберігання музейних предметів.
Ця поїздка стала можливою завдяки міжнародним партнерам ННДРЦУ – Міжнародному альянсу із захисту культурної спадщини в зонах конфлікту ALIPH (Швейцарія), Смітсонівському інституту (США) та компанії UBER.

Залишити коментар