В Одеську філію Національного науково-дослідного реставраційного центру України надійшли три твори Г.М. Честахівського – українського художника, друга Тараса Шевченка і автора спогадів про нього.
Честахівський Григорій Миколайович здобув освіту в Імператорській академії мистецтв у Петербурзі, де познайомився в 1844 році з Шевченком. Щиросердні стосунки Шевченка і Честахівського тривали до кінця життя поета.
Григорій Миколайович був одним з ініціаторів й організаторів поховання Т.Г. Шевченка на Чернечій горі біля Канева.
1847 року Академією мистецтв було доручено Честахівському написати копії ермітажних портретів значних діячів, пов’язаних з Одесою.
У ХХ столітті твори Честахівського потрапили до Одеського художнього музею та Одеського історико-краєзнавчого музею.
Із зібрання Одеського історико-краєзнавчого музею до Одеської філії ННДРЦУ для наукової реставрації надійшов «Портрет О.В. Суворова», написаний у 1850 році, який був відреставрований художником-реставратором станкового олійного живопису вищої кваліфікаційної категорії Русіною І.А.
Вона ж відреставрувала «Портрет Олександра І» із зібрання Одеського художнього музею.
Художник-реставратор станкового олійного живопису І кваліфікаційної категорії ОФ ННДРЦУ Черешня А.М. відреставрувала «Портрет Мініха» пензля Г.М. Честахівського із зібрання Одеського історико-краєзнавчого музею.
Портрети написані олійними фарбами на полотні, що деформувалося, мало здування, короблення від латок, жорсткий злам від внутрішньої грані підрамка, прориви з розтріпаними краями. Жорсткий великий сітчастий та радіальний кракелюр ґрунтового походження прогресував. Зі зворотного боку приклеєні латки, місцеві записи фарбового шару, які відрізнялися від авторського живопису щодо тону, кольору й фактури, здійснені без підведення реставраційного ґрунту із заходом на авторський живопис.
Реставраційні заходи відбувалися згідно з прийнятими програмами. Проведені мікологічні, фізико-хімічні дослідження. Усунено латки. Зведено прориви полотна. Здійснено складне локальне укріплення ґрунту і фарбового шару, разом із виправленням деформацій полотняної основи вкладено кракелюр. У результаті розкриття виявлено справжній колорит живопису, загальна тональність якого стала значно світлішою. Твори набули експозиційного вигляду.
Після наукової реставрації унікальним пам’ятникам повернуто первісний вигляд.