Минулого тижня ми згадували про «внутрішнє» стажування в Національному науково-дослідному реставраційному центрі України, яке відбулося в грудні цього року. Друга його частина пройшла на базі науково-дослідного відділу реставрації творів темперного живопису ННДРЦУ (м. Київ). Діана Ісаєва, художник-реставратор Одеської філії Центру, і Мирослава Погрібна, художник-реставратор Харківської філії Центру, опанували комплекс знань і навичок на тему: «Закріплення відставань ґрунту та фарбового шару».
Реставрація живописних полотен – процес наукоємний. Тож спершу Діана й Мирослава ознайомилися з роботою наукових відділів фізико-хімічних, біологічних досліджень, кліматології, наукового сектору рентгенографічних досліджень та дозиметрії, сектору фотодокументування, засвоїли інформацію про методи візуального обстеження, опису стану збереженості та підготовки реставраційної документації щодо творів станкового темперного живопису. А вже потім була практика з лекційним супроводом.
Під керівництвом Віталія Миргородського, художника-реставратора першої кваліфікаційної категорії, Діана Ісаєва працювала з живописним шаром ікони «Спас на престолі» з Уманського краєзнавчого музею. Зокрема, було видалено легкі пилові забруднення з лицевого боку святині, нанесено профілактичну заклейку, проведено укріплення ґрунту й фарбового шару з паволокою, укріплення того ж шару, левкасу і позолоти за допомоги укріплювальної заклейки. Крім того, фарбовий шар і позолоту укріплено відкритим способом. Насамкінець знято з них профілактичну заклейку.
Той же перелік робіт виконала Мирослава Погрібна під керівництвом Лусіне Михайловської, художника-реставратора вищої кваліфікаційної категорії. Ікона, щоправда, була інша: «Святий Варфоломій» з Музею «Дрогобиччина». До слова, стажисти працювали буквально в сусідніх кабінетах, тож це дало можливість якоюсь мірою повчитися на обох зразках українського іконопису.
На засіданні науково-реставраційної ради з цікавістю заслухали і схвалили результати стажування. Бажаємо Діані й Мирославі успіхів у впровадженні нових знань і навичок у власну реставраційну практику!