Національний науково-дослідний реставраційний центр України відгукнувся на прохання Одеського національного художнього музею, який постраждав від ворожої ракетної атаки 05.11.2023, про практичну допомогу щодо збереження унікального музейного зібрання.
Фахівці Центру, озброєні необхідним обладнанням, реставраційними матеріалами, спеціальним інструментарієм для проведення відповідних консерваційно-реставраційних заходів на творах живопису, о 12 годині 26 листопада виїхали з Києва на мікроавтобусі і через дві години на трасі у напрямі до Одеси потрапили у справжній Армагеддон. Неймовірної потужності завірюха повністю унеможливлювали рух транспорту на автостраді. Мікроавтобус практично ледь рухався всередині сніжної хуртовини, яка повністю затуляла шлях і не давала можливості орієнтуватися щодо напряму. До того ж надзвичайно потужний вітер не дозволяв вийти з мікроавтобуса, щоб хоча б визначитися з місцем перебування, наявністю траси. Лише висока фаховість і мужність водія автотранспортного засобу допомогли успішно подолати негоду і о 2 годині ночі 27 листопада прибути до місця призначення.
Команда художників-реставраторів у складі Володимира Папушенка, завідувача науково-дослідного відділу реставрації творів олійного живопису, Ірини Сапєгіної та Михайла Білошицького, художників-реставраторів вищої кваліфікаційної категорії, Анастасії Богдан та Віти Коротких, художників-реставраторів науково-дослідного відділу реставрації творів темперного живопису, під керівництвом заступника генерального директора ННДРЦУ з науково-реставраційної роботи Тетяни Бичко здійснила надскладну масштабну роботу над двома живописними полотнами відомих майстрів пензля Е.К. Макарова (розміром 230х380 см) і Л.О. Мучніка (розміром 288х447 см).
Спочатку фахівці провели комплексне обстеження стану збереженості картин, потім здійснили консерваційно-реставраційні заходи, зняли картини з підрамків. Особливо фізично важкою була робота з намотування полотен на спеціальні вали.
Наполеглива робота реставраторів в Одеському національному художньому музеї принесла суттєві результати: живописні роботи значних розмірів готові для подальшого зберігання та транспортування.