Cock RingWeb HostingSpell Check

Художники-реставратори творів графіки працювали в Національному історико-культурному заповіднику “Качанівка”

Художники-реставратори творів графіки працювали в Національному історико-культурному заповіднику “Качанівка”


З початком війни Національний науково-дослідний реставраційний центр здійснює важливу місію зі збереження та відновлення культурних цінностей, проводить обстеження стану збереженості музейних предметів Музейного фонду України. Наприкінці травня 2022 року фахівці Реставраційного центру провели комплексне обстеження музейних експонатів Національного історико-культурного заповідника «Качанівка». Художники-реставратори науково-дослідного відділу реставрації творів графіки дослідили 31 графічну роботу заповідника. Відібрали 14 офортів В.В. Василенка (1960–ті рр.) з фондової колекції, три з них – з експозиційної зали. Усі вони потребували першочергової реставрації на базі Центру. Відреставровані «Скрипаль. Кріпосний музикант», «Катерина», «Художник», «Наймичка» та ін., переважно ілюстрації до поем та повістей Т. Шевченка, вже повернуто заповіднику.
Оперативна допомога «Качанівці» продовжується. Під час наступного приїзду було обстежено понад 70 творів графіки, відібрано дев’ять, які потребували невідкладних реставраційних заходів безпосередньо в приміщенні заповідника.
Художники-реставратори науково-дослідного відділу реставрації творів графіки Тамара Гайчук, Євгенія Осадча та Люмила Ятченко з 14 до 18 серпня 2023 року рятували музейні предмети.
Людмила Ятченко реставрувала офорт «Ілюстрація до поеми Т. Шевченка “Гайдамаки”» 1963 р. В.І. Касіяна та дві літографії В.Е. Маковського за малюнком І. Прянішнікова до повісті М.В. Гоголя «Страшна помста» 1874 р. Офорт був забруднений брунатними плямами на полях лицевої та зворотної сторін, чорні плями були у верхньому куті. Літографії мали фігурні розриви по краях, пилові нашарування, деформації, подряпини, проколи і залами паперу, дрібні точкові плями з двох боків, на зворотному боці по всіх кутах – зриви паперу.
На акварелі А.М. Каневського (після 1950-го року) «Сцена польоту коваля Вакули в нічному небі верхи на нечистому у вигляді бика» за мотивами повісті М.В. Гоголя «Ніч перед Різдвом» Тамара Гайчук видалила поверхневі щільні забруднення, підклеїла відірваний нижній лівий кут паперу. На двох гравюрах (автолітографія В.Е. Маковського до повісті М.В. Гоголя «Страшна помста» 1874 р. та літографія В.Е. Маковського за малюнком І.М. Крамського до повісті М.В. Гоголя «Страшна помста» 1874 р.) реставратор видалила забруднення, нашарування клею з монтування. Провела також місцеву щадну обробку плям, підклеїла розриви, доповнила втрачені фрагменти. Крім того здійснила місцеве пресування, тонування доповнених фрагментів основи.
Євгенія Осадча на двох автолітографіях В.Е. Маковського до повісті М.В. Гоголя «Сорочинський ярмарок» 1875 р. та акварелі А.М. Каневського після 1950-го року «Сцена польоту відьми в нічному небі в ступі з мітлою» за мотивами повісті М.В. Гоголя «Ніч перед Різдвом» видалила забруднення на полях, підклеїла розриви по краях паперу. На акварелі доповнила фрагмент основи на місці втрати в правому нижньому куті. На всіх трьох творах художник-реставратор відновила папір у місцях зривів по всіх кутах зі зворотного боку.
Відреставровані музейні предмети набули експозиційного вигляду.
Робота з порятунку творів графіки заповідника триває. Незабаром будемо звітувати про нові врятовані музейні експонати.
Відрядження здійснювалося за допомоги міжнародних партнерів: фонду ALIPH (США), Смітсонівського інституту (США) і транспортної компанії UBER Technologies Inc. (США).

Залишити коментар