Колектив Національного науково-дослідного реставраційного центру України 10 березня 2023 року під керівництвом заступника генерального директора ННДРЦУ з науково-реставраційної роботи Тетяни Бичко здійснив поїздку до міста Яготин та працював у Яготинському історичному музеї (Київська обл.) та його відділах: музеї «Флігель Т. Шевченка» (м. Яготин), Меморіальному музеї-садибі Катерини Білокур (с. Богданівка), Краєзнавчому музеї села Капустинці (с. Капустинці), Археологічному музеї «Добраничівська стоянка» (с. Добраничівка).
Художники-реставратори обстежили стан збереженості музейних предметів, визначили ступінь їхнього пошкодження, відібрали культурні цінності, які потребують консерваційно-реставраційного втручання безпосередньо на базі Реставраційного центру.
Зокрема, у музеї «Флігель Т Шевченка» Олександр Закусило, завідувач науково-дослідного відділу реставрації меблів та етнографічних предметів з дерева, та Дмитро Бублик, художник-реставратор меблів та предметів з дерева, звернули увагу на музичний інструмент – піаніно сер. ХІХ ст., який перебував в аварійному стані. Столярна основа внаслідок деструкції клею частково втратила цілісність, металеві елементи (кріплення, струни) кородовані. Пушель на демпферах, фільц на молотках значно запилені та частково вражені міллю.
Фахівці провели невідкладні консерваційно-реставраційні заходи щодо інструмента безпосередньо на базі музею. Виконали частковий демонтаж столярної основи, знепилили механізм (машинерію), видалили давні ущільнені брудні нашарування як з лакових, так і дерев’яних поверхонь. Регенерували клейові шви та наново склеїли, відновили цільність столярної основи. Нарешті піаніно набуло експозиційного вигляду.
Ольга Бондар, художник-реставратор науково-дослідного відділу реставрації творів олійного живопису, обстежила художні твори у Меморіальному музеї-садибі К. Білокур і відмітила картину М.О. Донцова «Берези восени» 1971 р., яка мала втрату основи і потребувала реставраційного втручання. Вона знепилила роботу з лицевої та зворотної сторони, укріпила фарбовий шар з ґрунтом, доповнила втрати основи методом устик. На останок підвела реставраційний ґрунт, здійснила тонування та покрила лаком.
Після завершення роботи фахівці Реставраційного центру надали консультативно-методичну допомогу щодо умов зберігання, пакування та догляду за музейними предметами.
Поїздка здійснювалася за сприяння міжнародних партнерів: фонду ALIPH, Смітсонівського інституту та міжнародної компанії UBER.