Надзвичайно цікаву і водночас складну роботу проводять за лаштунками Національного художнього музею України, який на сьогодні перебуває в стані ремонту.
Виставкові зали після демонтажу експозиційних творів стали в нагоді для художників-реставраторів Національного науково-дослідного реставраційного центру України. Зали використовують для реставрації 18 значних за розмірами живописних полотен українських художників 30-х років, у тому числі школи Михайла Бойчука. Картини зберігалися без підрамків, що певною мірою стало причиною незадовільного стану збереженості, повсюдного осипання ґрунту та розшарування фарбових шарів, утрати зв’язку між полотном і фарбовим шаром.
Переважна більшість живописних творів не експонувалася в Музеї і тим самим стає більш цікавою для вивчення та збереження, багато з картин десятиріччями зберігається у фондах на спеціальних валах.
Над полотнами працюють художники-реставратори Ольга Бондар, Вероніка Грабовець та інші. Вони зміцнюють фарбовий шар, відновлюють зв’язок між шарами живопису, стабілізують стан творів тощо.
На реставраторів Центру чекали цікаві знахідки. Зокрема, завідувач науково-дослідного відділу реставрації творів олійного живопису Володимир Папушенко розповів, що під одним фарбовим шаром твору невідомого автора «Щасливе дитинство» є ще зображення іншого сюжету, написане олією.
Докладають зусиль до збереження шести старовинних ікон Маргарита Хребтенко, Ірина Костенко, Ганна Гаврилова, Юлія Мачковська та інші співробітники науково-дослідного відділу реставрації творів темперного живопису.
Вони видаляють поверхневі забруднення ікон, дезінфікують їх, відновлюють зв’язок між основою, ґрунтом та фарбовим шаром, зміцнюють деревину.
Складною стала робота над іконою «Богородиця з немовлям на престолі», на якій виявлено сліди життєдіяльності грибів. Добиралися спеціальні методики. Знищення залишків грибів довелося проводити в кілька етапів.
Завдяки художникам-реставраторам отримано змогу показати в майбутньому твори з фондів музею, невідомі глядачеві.