Cock RingWeb HostingSpell Check

Відновлення національного образу в художньому оформленні інтер’єру Шевченківського національного заповідника в м. Каневі

Відновлення національного образу в художньому оформленні інтер’єру Шевченківського національного заповідника в м. Каневі

Відновлення національного образу в художньому оформленні інтер’єру Шевченківського національного заповідника в м. Каневі

Напередодні 22 травня – 154-ї річниці перепоховання Тараса Шевченка в Україні – Національний науково-дослідний реставраційний центр України брав участь у реставраційних роботах з відновлення національного образу в художньому оформленні інтер’єру Шевченківського національного заповідника в м. Каневі за задумами визначного українського архітектора В. Кричевського. Художники-реставратори науково-дослідного відділу реставрації кераміки та скла, кам’яної та гіпсової скульптури Рода Валерія, Костенко Іван, Надточеєв Сергій на чолі з завідувачем відділу Коваленко Тетяною за короткий термін здійснили всі найнеобхідніші консерваційно-реставраційні заходи щодо чотирьох гіпсових скульптур, які мали бути представлені на галереї другого поверху в експозиції музею:

Манізер М., «Миколаївський солдат», 283х159х75

Манізер М., «Миколаївський солдат»

Манізер М., «Кріпак несе жорно», 275х109х80

Манізер М., «Кріпак несе жорно»

Кудрявцева О., «Слепая»

Кудрявцева О., «Слепая»

Петрашевич Г., «Знедолена»

Петрашевич Г., «Знедолена»

Робота ускладнювалася тим, що раніше кимось було проведено не зовсім вдале реставраційне втручання в пам’ятки, а саме: поверхні всіх чотирьох гіпсових скульптур покрили кількома шарами фарби, до того ж із застосуванням різних технік. Можливо, було порушено технологію покриття або ж час зробив свою справу, але наслідки були такими: жорсткий кракелюр, локальне, але значне розшарування та відставання фарби від поверхні оригіналу. На жаль, повністю видалити всі сліди не зовсім етичного пофарбування без ризику пошкодження поверхні та кольору оригіналу не видавалося можливим. Крім того, на виконання цих процесів потрібно значно більше часу, ніж мали реставратори. На додачу, скульптури мали щільні пило-брудові нашарування на всій поверхні, особливо в місцях заглиблень. Тож було прийнято рішення «реставрувати реставроване» та надати скульптурам експозиційного вигляду. Завдання ускладнювалося ще й наявністю різних механічних пошкоджень: тріщини зі зсувом, втрати, вибоїни, садна, подряпини, відколи тощо.

Завдяки щільному графіку роботи й самовідданій праці реставратори вчасно завершили заплановані заходи й представили скульптури так добре знаних ще з дитинства героїв шевченківської поезії світлими та оновленими.

Автор Т. Коваленко

Залишити коментар