Cock RingWeb HostingSpell Check

Обстежили в Ірпені й Бучі на Київщині твори вуличного митця TVBoy

Обстежили в Ірпені й Бучі на Київщині твори вуличного митця TVBoy

Під час зимових обстежень стріт-арту відомих західних митців на Київщині фахівці Національного науково-дослідного реставраційного центру України на чолі з генеральним директором Світланою Стрєльніковою приділили увагу також творам італійського вуличного художника Сальваторе Бенінтенде, відомого під псевдонімом TVBoy. Він у січні 2023 року приїздив до Ірпеня й Бучі, де створив загалом 7 робіт. Їхня наскрізна тема – мир, заклик до якого висловлений мистецькими, легко вловимими алегоріями.
Порівняно з обстеженням майже річної давнини, заступник генерального директора з науково-реставраційної роботи художник-реставратор вищої категорії Тетяна Бичко, завідувач науково-дослідного відділу реставрації творів олійного живопису художник-реставратор вищої категорії Володимир Папушенко та художник-реставратор третьої категорії науково-дослідного відділу реставрації меблів та етнографічних предметів з дерева Дмитро Бублик зауважили разючі зміни у стані збереженості творів митця, при чому не в кращий бік. Так, робота «Російський солдат з дівчинкою» на стіні ірпінського Будинку культури майже повністю обірвана. Така ж доля спіткала твір «Дівчинка на драбині», що на будівлі поруч з міськрадою Бучі. Про силует дівчинки нагадує лише фарбовий контур і маленький шматочок зображення. Решта елементів – драбина й міжнародний знак миру «Пацифік» зберіглися куди ліпше. Твір «Дівчинка з дорожнім знаком СТОП» (бучанський ліцей № 4) також зазнав пошкодження: фігура дівчинки тепер без більшої частини руки.
Вандалізм та / або вплив зовнішнього середовища (температури, вологи, УФ-випромінювання) – загалом передбачувані причини, що призвели до пошкодження стріт-арту. Фігури героїв були надруковані на принтері кольоровими фарбами на папері середньої щільності, вирізані та наклеєні на шарі фактурного тиньку, і ще рік тому папір почав подекуди від нього відклеюватися.
Минулорічні рекомендації фахівців ННДРЦУ щодо збереження робіт Сальваторе Бенінтенде залишаються в силі. Це облаштування захисних прозорих вентильованих конструкцій формату, значно більшого за розмір творів, захист від дії ультрафіолетових променів, попередження вандалізму (камери спостереження, освітлення тощо), а також систематичне спостереження за станом збереженості.
Чи дослухається до цих рекомендацій влада Ірпеня й Бучі, питання риторичне.
Бо ж не забуваймо: турбуючись про стріт-арт західних митців, що силою художніх образів та міжнародного розголосу намагалися підтримати Україну, ми зберігаємо не просто вуличне мистецтво. Це, насамперед, матеріальне втілення історичної пам’яті про консолідацію цивілізованого світу перед обличчям здоланного російського варварства.

Теги:

Залишити коментар