Кожен музейний предмет для художника-реставратора – немов новий виклик, долаючи який, він відточує фахові навички й постійно вчиться. А в кого ж навчитися, як не у своїх колег?
Нещодавно художники-реставратори творів станкового живопису Національного науково-дослідного реставраційного центру України Анастасія Богдан, Віта Коротких, Анастасія Стрельцова та Віорика Швець пройшли стажування під керівництвом завідувача науково-дослідного відділу реставрації творів темперного живопису ННДРЦУ художника-реставратора вищої кваліфікаційної категорії Михайла Білошицького.
Стажування стосувалося роботи з полотном, і для цього знайшовся більш ніж придатний твір – копія 1942 року з картини Е.А. Піота «Материнство» (автор невідомий, приватна колекція). Численні складні прориви з деформацією та усадкою країв, деформація полотна, потреба в його дублюванні – усе це чекало на учасників, що блискуче справилися з поставленими задачами. Значна частина робіт, а саме: дублювання та усунення деформації полотна – потребувала використання вакуумного стола. І ми вкотре висловлюємо вдячність британській компанії-виробнику Willard Conservation Ltd., яка минулого року подарувала ННДРЦУ це цінне й надзвичайно помічне обладнання.
Далі, після стажування художників-реставраторів чекає не менш важливий період застосування набутих знань і навичок. Достоту, як говорили давні римляни: «Repetitio est mater studiorum» («Повторення – мати навчання»).