Cock RingWeb HostingSpell Check

Триває моніторинг стану збереженості стріт-арту Крістіана Гемі (“С215″) у Бородянці на Київщині

Триває моніторинг стану збереженості стріт-арту Крістіана Гемі (“С215″) у Бородянці на Київщині

«Я створював образи на руїнах. Бо ж художник не репортер: зі страшної реальності я створював образи, щоб винайти мову, яка дала б змогу достукатися до людей іншими способами, ніж відверта брутальність репортажу», – розповів у нещодавньому інтерв’ю «Українському тижневі» Крістіан Гемі, французький вуличний художник, відомий під псевдонімом С215. У 2022–2023 роках він кілька разів приїздив до України, малював графіті в різних містах, тим самим намагаючись привернути увагу світової мистецької спільноти до російських воєнних злодіянь, прилучити її на бік України. Частину своїх робіт – знакових портретів Гемі зробив 24 квітня минулого року на руїнах будівель у Бородянці – селищі в Бучанському районі Київщини, яке значно постраждало під час боїв та окупації.
На сьогодні 7 фрагментів стін із портретами-графіті авторства Гемі, разом із роботою англійського художника Бенксі, демонтовано й розміщено єдиною експозицією неподалік сумнозвісного пам’ятника Тарасові Шевченку обабіч місцевого будинку культури. Ще дві роботи лишаються там же, де й були намальовані.
У лютому 2024 року співробітники Національного науково-дослідного реставраційного центру України на чолі з генеральним директором Світланою Стрєльніковою двічі приїздили обстежити стан збереженості стріт-арту Крістіана Гемі. До слова, це було вже вчергове, після першого такого відрядження минулоріч у травні.
Заступник генерального директора з науково-реставраційної роботи Тетяна Бичко та завідувачі науково-дослідних відділів реставрації художники-реставратори вищої категорії Володимир Папушенко і Михайло Білошицький обстежили основи й живописні шари графіті, оцінили ступінь пошкоджень і втрат. Висновок у фахівців однозначний: роботи Гемі мають ознаки руйнування, спричинені їх розміщенням під нахилом просто неба та потраплянням дощу, снігу і т. ін., що заразом сприяє пришвидшеній втраті фарбового шару. Про це зазначалося й раніше, під час неодноразових обстежень у 2023 році.
Таким чином, графіті потребують термінового закріплення стінопису та зберігання у закритому приміщенні задля мінімізації впливу атмосферних опадів і коливань температурно-вологісних показників повітря. Залишення стріт-арту просто неба загрожує його цілковитою втратою.
Фотофіксація Анни Черкас, співробітника сектору фотодокументування ННДРЦУ.

Залишити коментар