Cock RingWeb HostingSpell Check

Продовжуємо реставрувати в Національному історико-етнографічному заповіднику “Переяслав”

Продовжуємо реставрувати в Національному історико-етнографічному заповіднику “Переяслав”


Виїзди фахівців Національного науково-дослідного реставраційного центру України до Національного історико-етнографічного заповідника «Переяслав» відбуваються постійно. Було обстежено понад тисячу музейних предметів: ікони, картини, археологічні знахідки, графіка, кераміка, одяг, скульптури, музичні інструменти тощо. Проведено кілька консерваційно-реставраційних заходів щодо музейних експонатів.
Цього разу Володимир Папушенко, завідувач науково-дослідного відділу реставрації творів олійного живопису, та Ірина Сапєгіна, художник-реставратор вищої категорії, після попередніх досліджень дійшли висновку, що необхідно реставрувати всі 38 картин Меморіального музею академіка В. Заболотного безпосередньо на базі музею.
Художники-реставратори протягом п’яти днів (7–11 листопада 2022 року) виконували консерваційні роботи на більшості полотен: знепилили, видалили стійкі поверхневі забруднення та прибрали сліди життєдіяльності мух, нанесли лакове покриття.
Окрім того, на невеликих за розміром картинах (25,5х32 см та 12,3х18,8 см) В. Заболотного «Будинок батьків» та Ф. Коновалюка «Ніч. Хата біля могили Т. Шевченка», які через відсутність підрамків з часом деформувалися та були сильно покороблені, реставратори провели дублювання на безкислотний картон, закріпили фарбовий шар і ґрунт, очистили від стійких поверхневих забруднень та доповнили місця втрат авторського живопису.
На п’ятьох роботах архітектора В. Заболотного, ескізах візуалізації архітектурних проєктів відновлення повоєнного Хрещатика було здійснено локальне укріплення фарбового шару з основою зі складним укладанням кракелюру (ескізи виконані на фанері без ґрунту, тому фарбовий шар з часом почав відлущуватися). У місцях утрат фарбового шару було підведено реставраційний ґрунт, здійснено тонування з наступним покриттям захисним шаром лаку.

Залишити коментар